Rinkodaros veiklai ir geresnei jūsų patirčiai užtikrinti mes naudojame trečiųjų šalių paslaugų slapukus. Daugiau apie tai, kaip naudojame slapukus ir kaip galite juos valdyti, skaitykite spustelėję „Privatumo nuostatos“.

Ką daryti kai įmonę palieka IT vadovas ar IT specialistas?

Autorius: Joosep Truu Laikas: 2020 m. rugsėjo 09 d.

Ką daryti kai įmonę palieka IT vadovas ar IT specialistas? 

Turime keletą klientų, kurie mūsų klientais tapo po to, kai iš įmonės pasitraukė jų pačių IT žmogus. IT specialistai labai vertinami darbo rinkoje. Nenuostabu, kad yra daug naujų iššūkių ir gerų pasiūlymų. Pasibaigus darbo sutarčiai, mūsų klientai susidūrė su dilema: ar ieškoti naujo žmogaus ir jį apmokyti, ar pirkti paslaugą iš šalies? Mūsų patirtis rodo, kad įmonės dažnai nežino, kokio IT žmogaus joms reikia, kaip ir tai, kad dažniausiai norima, kad vienas žmogus ar nedidelė komanda aprėptų visas sritis. Tokiu atveju, paslaugas pilnu ar daliniu pajėgumu galima pirkti iš šalies ir tai kainuoti gali netgi mažiau.  

Į ką reikėtų atsižvelgti ieškant IT specialisto ar vadovo? 

Prieš priimant į darbą naują žmogų, reikia apsvarstyti, kokios kvalifikacijos IT žmogaus įmonei reikia. IT sritis yra labai plati, todėl norint viską aprėpti, įgūdžių bazė turi būti nepaprastai plati. Toliau pateikiamos keturios pagrindinės IT specialistų kvalifikacijos, kurių reikia įmonėms. IT vadovas rūpinasi bendru IT srities ir IT komandos valdymu. Jam netgi nėra būtina mokėti labai gerai atlikti visą „purviną darbą“. IT vadovas turi sugebėti suprasti įmonės verslo poreikius ir užtikrinti būtinus technologinius sprendimus, atsižvelgiant į išlaidas, efektyvumą, saugumą ir kitus svarbius kriterijus. Už šias pareigas atsakingas asmuo taip pat turi valdyti investicijas, turėti finansinių žinių bei išmanyti IT sritį. Tačiau iš tikrųjų įmonei to gali ir nereikėti visą laiką, o tai reiškia, kad būtų pigiau ir geriau IT vadovo poziciją pakeisti perkama paslauga (pvz., „Primend“ IT vadybininko ir konsultavimo paslauga). 

Sistemos administratorius daugiausia tvarko serverius, duomenų masyvus, tinklą ir pan., t. y. IT sistemų administravimo reikalus. Jie taip pat padeda darbuotojams, turintiems sudėtingesnių IT problemų. Jų užduotis yra užtikrinti, kad įmonėje veiktų visos įmonei gyvybiškai svarbios sistemos. Kai kurie labai geri techninių sistemų administratoriai gali turėti gana prastus bendravimo įgūdžius, todėl neretai susidaro situacijos, kai darbuotojai nedrįsta arba nenori jiems patikėti savo problemų. O tai gali trikdyti sklandų įmonės darbą. Žinoma, yra ir lengvai ir sklandžiai bendraujančių specialistų, tačiau juos surasti gali būti sunku. Prieš samdant sistemos administratorių taip pat vertėtų apsvarstyti paslaugos iš išorės pirkimą, nes vienas asmuo, sistemos administratorius, gali pritrūkti kompetencijų kitose   jums būtinose srityse. Užpildyti tokias spragas lengvai gali klientų aptarnavimo/palaikymo paslauga. IT palaikymo asmuo glaudžiai bendradarbiauja su darbuotojais ir greitai bei draugiškai išsprendžia įvairias jų IT problemas. Šis asmuo turi būti tiek operacinių sistemų, tiek pagrindinių įmonėje naudojamų biuro programų („Office“, CRM ir kt.) specialistas. Tai turi būti paslaugūs ir draugiški asmenys, kad darbuotojai nesivaržydami galėtų su jais susisiekti ir nešvaistytų savo darbo laiko bandydami išspręsti problemas patys. 

IT palaikymo darbuotojas, turintis gerus bendravimo įgūdžius, gali susidurti su sudėtingesnėmis techninėmis problemomis, todėl svarbu, kad jis galėtų naudotis aukštos kvalifikacijos sistemos administratoriaus ar palaikymo tarnybos pagalba. IT palaikymo asmenį gali pakeisti ir, pavyzdžiui, klientų aptarnavimo/palaikymo paslauga. Analitikai ir kūrėjai. Paprastai IT vadovas, sistemos administratorius ir IT palaikymo asmuo turi gerus IT vadybos įgūdžius, tačiau gali pritrūkti kompetencijų, pavyzdžiui, padėti sukurti bendrovės svetainę. Kūrėjų užduotis paprastai yra pagrindinių sistemų ir įmonės žiniatinklio kūrimas. Jie labiau orientuoti į programavimą ir gali neturėti išsamių žinių apie įrangą. Jų užduotis yra kurti naujus sprendimus, o ne valdyti IT pusę. Įdarbindami IT specialistą tikrai turėtumėte išsiaiškinti, ar jis turi patirties tose srityse, kurių jūsų įmonei reikia, ir, jei įmanoma, išsamiau patikrinti jo darbo kokybę ir pan. 

Įsitikinkite, ar samdomas žmogus turi gerus bendravimo įgūdžius 

Kai kurių techniškai labai gerų IT specialistų minusas kartais yra tas, kad jie linkę naudoti sudėtingus ir specifinius IT išsireiškimus ar terminus, kurių paprasti žmonės gali ir nesuprasti. Tai ypač svarbu kalbant apie IT palaikymo asmenis, kurių užduotis – išspręsti kasdienes darbuotojų problemas, kad šie galėtų atlikti savo darbą. Žmonės turi jaustis komfortabiliai patikėdami šiam specialistui bet kokias IT problemas ir gauti pakankamai suprantamą atsakymą. Jei reikia, specialistas turi sugebėti paprasta kalba paaiškinti problemą ir kaip  jos būtų galima išvengti ateityje. Gera idėja yra paprašyti darbuotojų įvertinti IT specialistus po kiekvienos svarbios užduoties arba kartkartėmis, kad įsitikinti, jog darbuotojai jais patenkinti, o prireikus drąsiai gali kreiptis pagalbos. Šį metodą visuomet naudojame ir savo paslaugų grįžtamajam ryšiui gauti.  

Kodėl verta rinktis paslaugų partnerį? 

Pagrindinis argumentas, kodėl įmonės nori turėti savo darbuotoją, yra asmeninis santykis. Tą suprasdami, savo paslaugą sukūrėme taip, kad mūsų specialistas būtų kaip savas darbuotojas įmonėje. Taip radome būdą bendradarbiauti su daugeliu klientų. Tačiau yra daugiau priežasčių, kodėl perkant paslaugas iš šalies aptarnavimas yra toks pat geras ar net geresnis nei įmonėje samdomo darbuotojo. 

Asmeninis santykis 

Naudojantis mūsų paslauga, kiekvienas klientas turi savo asmeninį IT specialistą. Šie žmonės yra gerai informuoti apie kliento IT infrastruktūrą, atvyksta pas klientą sutartu laiku ir pažįsta personalą. Paslaugų apimtys gali būti keičiamos pagal poreikį Dažnai matome, kad įmonės IT žmogui nepakanka darbo visai darbo dienai, todėl likusį jo darbo laiką užpildo veikla, kuri nesusijusi su IT specialisto užduotimis. Pirkdama paslaugą iš šalies, įmonė gali naudotis IT specialistu tiek, kiek reikia, padidinti arba sumažinti jo darbo valandas atsižvelgiant į vykdomą projektą ar pasikeitusius verslo poreikius. 

Paslaugų prieinamumas 

IT specialistas, kaip ir bet kuris rangovas, turi teisę atostogauti ar nedirbti susirgus. Paslaugas teikianti įmonė turi visą specialistų komandą ir, esant reikalui, gali pakeisti vieną specialistą kitu. Negana to, paslaugos gali būti teikiamos 24/7, nes kai kurie mūsų specialistai visada budi ir yra prieinami klientams. 

IT vartotojų palaikymo specialistas, IT sistemų administratorius ir IT vadovas viename asmenyje 

Deja, dažnai žmonės tikisi, kad visus su IT sritimi ir įranga susijusius vaidmenis turėtų atlikti vienas asmuo. Tikimasi, kad IT žmogus pakeis pelės bateriją, sukonfigūruos tinklą ir vadovaus naujos apskaitos programinės įrangos diegimui. Tačiau realybė yra tokia, kad vienas žmogus neturi visų reikiamų įgūdžių ar asmeninių savybių. Ir jei jis tai daro, tikriausiai nori kuo greičiau pereiti į kitą poziciją. Perkant paslaugą iš išorės, prireikus įmonė gali gauti papildomų žmogiškųjų išteklių, kurių jai reikia tuo metu.  

Platus žinių ir patirčių rinkinys 

Palaikymo paslaugas teikia komanda, kuri kasdien išsprendžia labai įvairius įvairių klientų klausimus. Paprastai komandoje visada yra kažkas, kas jau išsprendė panašią problemą kiek anksčiau. Mes ne tik teikiame IT administravimo paslaugas, bet ir bendradarbiaujame su keliais stambiais gamintojais. Turime išsamią gamintojų sprendimų apžvalgą, todėl prireikus lengvai susisiekiame su jų specialistas. Konsultacijos ir IT patarimai – turėdami plačią klientų bazę, mes turime labai gerą galimų IT sprendimų apžvalgą (informacinės sistemos, geriausia praktika, aparatūros infrastruktūra ir kt.). Mūsų komandoje dirba žmonės, turintys IT valdymo, programinės įrangos kūrimo ir sistemų administravimo patirties. Kad mūsų technikai galėtų teikti aukštos kokybės paslaugas, mes nuolat investuojame į jų apmokymus ir žinias apie pačius naujausius sprendimus. 

Sukurtos sistemos ir procesai 

Mūsų paslauga apima užklausų valdymo sistemą – joje registruojamos visos gautos užklausos. Pagal sutartį mes įsipareigojame atsakyti į užklausą ne vėliau kaip per dvi valandas. Tokia sistema užtikrina, kad nė viena kliento užklausa/rūpestis neliktų praleistas. 

Dokumentacija 

Praktikoje matome, kad įmonėje, kurioje dirba savas IT žmogaus, paprastai nėra labai tvarkinga dokumentacija. Informacija (slaptažodžiai/prieigos ir kt.) neretai saugoma žmogaus galvoje. Jei išėjęs iš darbo šis asmuo tampa nebepasiekiamas, naujo darbuotojo darbo pradžia, auditas ir grįžimas į vėžes gali būti gana sudėtingas ir daug laiko reikalaujantis procesas. Blogiausiais atvejais, svarbi informacija tampa tiesiog nepasiekiama. Išorinės paslaugos atveju rizika yra žymiai mažesnė, nes tinkama dokumentacija (apie paslaugas, prieigą, inventorių, visus atliktus pakeitimus ir pan.) yra garantuojama. O tai leidžia naujam IT specialistui greitai ir skandžiai perimti darbus.  

Pagalbos tarnyba 

Jei turite neatidėliotiną problemą ir negalite telefonu susisiekti su savo asmeniniu IT specialistu, turime pagalbos tarnybos numerį, kuriuo galite paskambinti mūsų technikams. 

Serverio stebėjimas 

Paprastai mes prijungiame prie savo stebėjimo sistemos kliento patalpose esančius serverius. Taip pat sistemingai stebime serverių žurnalus, kad pastebėtume anomalijas gerokai anksčiau. 

Santrauka 

Rinkdamiesi savo įmonės IT specialistą, turėtumėte atsižvelgti į tai, kad negalite (ir tai net nėra tikslinga) reikalauti, jog vienas asmuo aprėptų visas sritis. Papildomas reikiamas paslaugas galima pirkti iš šalies, ir tai gali būti netgi pigiau. Be abejo, turėtumėte pagalvoti ir apie suplanuotas atostogas bei ne darbo valandas, kad prireikus turėtumėte IT pajėgumus 24/7/365.  

Prenumeruoti naujienlaiškį