„Aloja Starkelsen“ įkurta prieš kone šimtą metų. 1937 m. Vidžemės regione, Ungurpilio kaime, buvo įkurtas nedidelis bulvių perdirbimo cechas. Tai buvo pagrindas, ant kurio vėliau, 1991 m., buvo įkurta bendra įmonė su Švedijos ūkininkų kooperatyvu LYCKEBY. „Aloja Starkelsen“ šiuo metu yra didžiausia bulvių krakmolo gamintoja Baltijos šalyse ir viena pirmaujančių ekologiško bulvių krakmolo gamintojų pasaulyje. Greta šių produktų, prekybos centrų lentynose galite pastebėti ir „Aloja“ želė, vanilinį cukrų bei kepimo miltelius. 

2021 m. birželį Latvijos žiniasklaida paskelbė apie „Aloja Starkelsen“ savininkų pasikeitimą. Maždaug tuo pačiu metu vienas iš „Primend“ darbuotojų pasiūlė įmonei bendradarbiauti – palengvinti sudėtingą perėjimo procesą ir padėti visais kitais IT klausimais. Kai įmonę įsigijo „IRLMD Food Solutions“ (Latvijoje įsikūrusi įmonė, turinti ilgametę tarptautinę patirtį), teko visiškai pakeisti visą IT infrastruktūrą. 

Abiejų įmonių laukė sunkus darbas ir dideli iššūkiai – per labai trumpą laiką reikėjo įvykdyti esminius  pokyčius. Derybos dėl bendradarbiavimo prasidėjo vasarą, o 2021 m. pabaigoje jau turėjo būti baigtas pereinamasis procesas. 

Mūsų darbų sąraše buvo „Microsoft 365“ aplinkų atskyrimas, tinklo infrastruktūros tvarkymas ir atnaujinimas, visiškas techninės įrangos pakeitimas, tinklo įrangos dokumentacijos įdiegimas ir IT saugos politikos įvedimas. Taip pat turėjome sumaniai spręsti įvairias pandemijos sukeltas kliūtis, pvz., kelis mėnesius vėluojančius siuntinius. Dėl įtempto grafiko negalėjome leisti tokių vėlavimų, tad mūsų ekspertai pradėjo ieškoti alternatyvių variantų. 

Turėjome supaprastinti infrastruktūrą ir optimizuoti išlaidas, todėl užuot pasilikus vietinį serverį, visi duomenys ir sistemos buvo perkelti į debesį. Kadangi „Aloja Starkelsen“ verslas ir gamyba vyksta Alojoje (Šiaurės Latvijoje, 120 km nuo Rygos), debesų sprendimai taip pat palengvina ir kasdienį IT palaikymą, suteikia galimybę viską tvarkyti nuotoliniu būdu. Kai „Aloja Starkelsen“ atidarė naują biurą Rygoje, mes pasirūpinome jų nauja IT įranga, tinklo infrastruktūra ir kitais IT klausimais. 

Kalbant apie kompiuterinę įrangą, ją „Aloja Starkelsen“ teikiame kaip paslaugą, o ne prekę, siūlydami galimybę ją išsinuomoti. Didelis tokio sprendimo privalumas – daliniai mokėjimai. Naujos, dešimtis tūkstančių eurų kainuojančios kompiuterinės technikos pirkimas yra gana didelė investicija. Todėl šias investicijas protingiau nukreipti siekiant efektyvesnių ir didesnę grąžą generuojančių tikslų, tokių kaip verslo plėtra, gamyba ir žmogiškieji ištekliai. Be to, visa įranga yra apdrausta. Sugedus kompiuteriui, darbuotojas gali efektyviai dirbti iš bet kurio kito įrenginio, kol jo įrenginys bus sutaisytas arba pakeistas nauju. 

Taip pat buvo patobulintas kasdienis IT palaikymas. Anksčiau „Aloja Starkelsen“ IT pagalbos tarnyba buvo įsikūrusi Švedijoje, todėl problemų sprendimas dažnai vėluodavo. Be to, bendravimas vyko anglų kalba. Šiuo metu mūsų „Primend“ komandos teikiamas IT palaikymas yra greitas, efektyvus ir vyksa bendraujant latvių kalba. 

Abi įmonės bendromis pastangomis pasiekė puikių rezultatų, todėl ir toliau planuojame dirbti kartu ir kurti naujus pokyčius. Planuose yra ir finansinių bei gamybos duomenų analizės sprendimų įgyvendinimas, iš anksto nustatytos darbo eigos nustatymas ir kt. 

Kokybė, kaip įmonės vertybė, labai svarbi tiek „Aloja Starkelsen“, tiek mums, „Primend“ komandai. Teikdami profesionalią ir efektyvią IT pagalbą bei palengvindami kasdienius verslo procesus, užtikriname, kad „Aloja Starkelsen“ galėtų visapusiškai skirti savo laiką ir dėmesį savo gaminių kokybei palaikyti ir gerinti.